با دوربین مداربسته و انواع آن آشنا هستید

 

اختراع دوربین های مداربسته دقیقاً یکی از راه حل های ارزشمند برای افزایش ایمنی محیط است ، دوربین هایی که امروزه اهمیت آنها از هیچ کس پوشیده نیست. اکنون در رابطه با این مقدمه ، شما را به خواندن مقاله نحوه آشنایی با انواع مختلف دوربین های مدار بسته دعوت می کنیم. مقاله ای که می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند ، بنابراین با پرشین سازه همراه باشید.

دوربین مداربسته چیست؟

سیستم نظارتی یا دوربین مدار بسته همانطور که از نام آن پیداست ، به مجموعه ای از دوربین ها اطلاق می شود که می توانند در یک یا چند مکان نصب شوند ، ثابت باشند و قابلیت پنهان شدن در محیط های مختلف را داشته باشند. جالب است بدانید که این دوربین ها به طور کلی به یک دستگاه پردازش تصویر متصل هستند و به دو دسته دوربین های آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند.

اختراع دوربین های مدار بسته فقط یکی از راه حل های ارزشمند برای افزایش ایمنی محیط زیست است ، دوربین هایی که اهمیت آن امروزه برای هیچکس پوشیده نیست. اکنون ، با توجه به این مقدمه ، پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با انواع مختلف دوربین های مداربسته را مطالعه کنید. مقاله ای برای کمک به شما در انتخاب بهتر ، بنابراین در به روزرسانی های پرشین سازه همراه باشید.

نوع دوربین مدار بسته با توجه به محل نصب

دوربین مدار بسته داخلی

دوربین های مداربسته ای که در داخل خانه نصب می شوند ، داخلی یا داخلی نامیده می شوند. علاوه بر تأمین امنیت ، از نصب دوربین های مدار بسته می توان برای نظارت بر پرسنل و کارمندان ، جلوگیری از درگیری ، مطالعه رفتار مشتری در فروشگاه ها ، تجزیه و تحلیل و بررسی فرایندهای تحقیق و غیره استفاده کرد. دوربین های داخلی در فضاهای داخلی مانند خانه ها ، شرکت ها ، دفاتر و هر فضای داخلی معمول است.

 دوربین مداربسته خارجی

اصطلاح "فضای باز" همچنین به دوربین های مدار بسته ای که در فضای باز نصب می شوند ، اطلاق می شود. این دوربین ها تحت تأثیر آب و هوا و شرایط محیطی محل نصب قرار می گیرند و تحت تأثیر باد ، باران ، سرمای شدید و دمای بالا ، نور خورشید و ... قرار می گیرند ، بنابراین لازم است عملکردهای ویژه و مقاومت بالایی داشته باشند.

با انواع مختلف دوربین های مداربسته آشنا هستید

به طور کلی ، انواع دوربین های مدار بسته با توجه به سیگنال ها ، شکل ظاهری یا کاربرد آنها طبقه بندی می شوند. در این مقاله ، انواع دوربین های زیر را طبقه بندی می کنیم.


 از نظر نوع سیگنال

دوربین آنالوگ

دوربین ip شبکه

دوربین های دو منظوره

از نظر شکل ظاهری و برنامه های مربوطه

دوربین دام (DOME)

دوربین های صنعتی

دوربین کوچک

دوربین های مادون قرمز یا مادون قرمز

دوربین چرخان (PTZ)

دوربین مادون قرمز

تمام دوربین هایی که از مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند ، دوربین مادون قرمز یا دوربین مادون قرمز نامیده می شوند. جالب است بدانید که این نوع دوربین مدار بسته عمدتا برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده می شود.

 دوربین چرخان (PTZ)

 دوربین های چرخشی همه دوربین های مدار بسته دوربینی هستند که توانایی چرخاندن دوربین را در جای خود با کنترلر دارند. به طور کلی ، این نوع دوربین ها عمدتا در مواردی استفاده می شوند که شما نیاز به نظارت همزمان بر تصاویر دوربین مداربسته داشته باشید. بنابراین می توانید با استفاده از ویژگی های سیستم دوربین مداربسته دوربین را به هر جهت چرخانده و در هر جهتی بزرگنمایی کنید. به خاطر داشته باشید که سرعت گیرها و دوربین های دوار به دلیل داشتن موتور از قیمت بیشتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردار هستند.

نکات مربوط به نگهداری دوربین های مداربسته

دوربین های امنیتی و اجزای سازنده و اجزای آنها ، مانند هر چیز دیگری در خانه ، به نگهداری و مراقبت نیاز دارند. بنابراین توجه و بازرسی از آنها برای عملکرد صحیح دوربین ضروری است. با توجه به این نکته ، در اینجا چند نکته در مورد نحوه نگهداری این سیستم ها آورده شده است.

تمیز نگه داشتن دوربین های مدار بسته

سعی کنید لنزهای دوربین مداربسته را مرتبا تمیز کنید و مطمئن شوید که گرد و غبار آن پوشیده نشده است. یک دوربین مدار بسته با دید تار کمتر از یک دوربین تمیز کاربرد دارد. شما باید لنز دوربین را تمیز و واضح نگه دارید تا اگر کسی قصد دارد امنیت شما را به خطر بیندازد ، پلیس بتواند فرد را به وضوح شناسایی کند.

از اجزای دوربین مداربسته مراقبت کنید

هنگام قرار دادن دوربین ها در خارج ، به ویژه در بوته ها و درختان ، از ضدآب بودن دوربین های مداربسته اطمینان حاصل کنید. اگر خانه شما در منطقه ای با باران شدید و طوفان است ، اطمینان حاصل کنید که دوربین ها به درستی کار می کنند و هیچ عاملی لنز دوربین را پوشش نمی دهد.

بررسی منظم باتری دوربین مداربسته

اگر دوربین های مداربسته شما به سنسورهای حرکتی مجهز باشند ، آنها فقط حرکت شناسایی شده را ضبط می کنند. در نتیجه ، شما می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و مجبور نیستید ساعتها بی نظمی را ثبت کنید. با این حال ، از عمر باتری دوربین مداربسته خود آگاه باشید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

Comments

Popular posts from this blog

نورپردازی نما

سینک گرانیتی؛ راهنمای کامل قبل از خرید

جک سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟