نرده های استیل و انواع آنها در ساختمان

 انواع مختلفی از نرده های فولادی وجود دارد و هر یک از نرده های فولادی ویژگی های مختلفی دارند. اما به طور کلی نرده های فلزی در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم بوده و در ساختمانهای مسکونی ، اداری و تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

فلز فولاد چیست؟

فولاد در واقع یک آلیاژ آهن است که از کمتر از 2٪ کربن تشکیل شده است. به دلیل ترکیب و خواص مکانیکی (مانند سختی و انعطاف پذیری) ، این فلز برای اهداف و کاربردهای مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شود.

انواع نرده های استیل طبق نظر سازنده.

نرده استیل 201 و 304 متداول ترین نوع نرده استیل مورد استفاده در داخل و خارج از منزل است. این نرده ها را می توان با شیشه ترکیب کرد. همچنین مدل طناب سیم ، پایه گلابی شکل ، پایه و پیچ و حصار از انواع دیگر مدل های حصار فولادی است.

حصار استیل 201

به طور کلی ، 201 نرده استیل عمدتا در محیط های داخلی و عاری از رطوبت مانند راهروها و فضاهای داخلی آپارتمان استفاده می شود. زیرا این نوع نرده ها بسیار ظریف هستند و زیبایی خاصی در محیط ایجاد می کنند. همچنین جالب است بدانید که حصار فولادی 201 دارای 16٪ کروم است.

حصار فولادی 304

فولاد 304 از 8٪ نیکل و 18٪ کروم و آهن تشکیل شده است و این نوع فولاد را به یک فولاد ضد زنگ تبدیل کرده است. جالب است بدانید که همان لایه محافظ فولاد 304 از زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند و عمر طولانی محصول را تضمین می کند. لوله ها و مستطیل های فولادی پروفیل های فولادی که در ساخت و ساز استفاده می شود از نوع 304 است. مهمترین دلیل کاربرد گسترده این نوع نرده های فولادی سازگاری مناسب آن با شرایط آب و هوایی ، رنگ و شکل ثابت آن است.

انواع مدل های نرده استیل بر اساس شکل ظاهری

1 حصار فولادی سه سیمه

یکی از ساده ترین و ارزان ترین انواع نرده های فلزی موجود در لوله های فولادی با قطرهای 51 ، 38 و 16 میلی متر ، نرده های فلزی سه محافظ (سه ردیف) است. در طراحی این نوع نرده های فولادی معمولاً از یک یا دو نوع فولاد 304 و فولاد 201 استفاده می شود تا تحت هیچ شرایطی قابل استفاده باشد و دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. در واقع جالب است که نرده استیل یکی از متداول ترین و متداول ترین مدل ها است زیرا نصب آن بسیار راحت و آسان است.

در ساخت این نوع نرده ها سیم عمودی استفاده شده از لوله 38 و سه سیم افقی از لوله 16 و دسته حصار نیز از لوله 51 ساخته شده است. پس از انتخاب این لوله ها ، تمام خطوط افقی به خطوط عمودی و خطوط عمودی به دسته های نرده وصل می شوند و در آخر ، محصولی زیبا و بادوام را تشکیل می دهند.

۲. حصار فولادی کابل

به طور کلی نرده کابل از مجموعه ای از کابل ها تشکیل شده است که هر دو طرف نرده را به هم متصل می کند و از این کابل ها به صورت افقی در داخل بدنه اصلی نرده استفاده می شود. از آنجا که فاصله کابل های استفاده شده در این نوع محفظه بسیار کم است ، احتمال سقوط کودک بسیار کاهش می یابد.

 مواد کابل مورد استفاده در نرده کابل معمولاً از جنس استنلس استیل است و برای حفظ کارایی و زیبایی آن با روشی خاص پوشانده شده است. این کابل به روش جوشکاری ویژه ای به بدنه اصلی محافظ محافظ سیم بکسل متصل می شود ، بنابراین می توان انتظار داشت که حفاظ نرده کابل در مقایسه با سایر محافظ های محافظ دارای بالاترین مقاومت و عمر مفید باشد.

3 نرده پایه فولادی گلابی با دو سر

به طور کلی این مدل از حصارهای فولادی علاوه بر نقش محافظتی ، جنبه تزئینی نیز دارد و به عنوان پایه عمودی کامل اجرا می شود. نرده های پایه گلابی معمولاً در رنگ های طلایی یا برنز تولید می شوند که بسته به نوع و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل می توانید مدل مورد نظر خود را سفارش داده و خریداری کنید.

4. حصار فولادی هلال

حصار ورده به این دلیل مشهور است که دو لوله 16 لوله در کنار پایه عمودی آن کار می کنند. از این حصار در مکانهایی که قوسها اتفاق می افتد استفاده می شود و امکان استفاده از حصار صاف وجود ندارد. از هر دو فولاد 201 و 304 می توان در ساخت نرده های هلال استفاده کرد. لوله های افقی مورد استفاده در ساخت نرده های هلال می تواند سه خط ، چهار خط یا پنج خط باشد.

مزایای نرده های استیل

فولاد ضد زنگ یکی از محصولات با مزایای فراوان است و گزینه مناسبی برای استفاده در نرده ها و محافظ ها است. به طور کلی ، این مزایا عبارتند از:

1.1 نرده های استیل به نگهداری کمی احتیاج دارند

همانطور که می دانید نرده های فولادی نیاز به نگهداری کمی دارند ، بنابراین نرده های استیل با این ویژگی برای ساختمان ها ایده آل است. به عبارت دیگر ، همین عوامل باعث کاهش هزینه و قیمت نرده های فولادی نسبت به سایر نرده ها می شوند. خوشبختانه نرده های فولادی با اکسید کروم پوشانده شده اند ، بنابراین نگهداری کمی لازم است. این پوشش از حصار در برابر بسیاری از خطرات از جمله زنگ زدگی محافظت می کند. از طرف دیگر ، اگر حصار فولادی خراشیده شود ، پوشش قادر به ترمیم خود است ، بنابراین فلز فولاد زیر پوشش در معرض خراش یا خراش قرار نمی گیرد.

2. شکل پذیری اشکال و طرح های مختلف

3. منظره خانه را بهم نزنید

اگر خانه شما از منظره خوبی برخوردار است یا می خواهید از فرزندان خود در بالکن مراقبت کنید ، اما در عین حال نمی خواهید نرده های محکم و محکم نصب کنید تا جلوی دید شما را بگیرد. نرده های استیل انتخاب خوبی است. در حقیقت ، بر خلاف نرده های چوبی ، نرده های استیل میله های باریکی دارند و فاصله کافی بین آنها وجود دارد ، بنابراین این اشیا منظره ای واضح ایجاد می کنند.

4. مقاوم در برابر سرما و گرما

همانطور که قبلاً ذکر شد ، وجود پوشش اکسید کروم بر روی این نوع فولاد ، به ویژه Steel 301 ، مقاومت بالایی در برابر رطوبت ، دمای پایین و گرما ایجاد می کند.

معایب نرده های استیل

علاوه بر مزایای فراوان این محصول ، معایبی نیز برای آن وجود دارد که شامل موارد زیر است:

اگر فولاد 201 در معرض رطوبت قرار گیرد ، پس از مدتی زنگ زده و درخشش خود را از دست می دهد.

تمیز کردن نرده های آهنی به ویژه در بیمارستان ها و اماکن عمومی ضروری است ، زیرا بسیاری از افراد در حالی که پر از میکروب هستند ، آنها را لمس می کنند.

اگر فولاد ضد زنگ 201 زنگ زده باشد ، نمی توان آن را رنگ آمیزی کرد و باید نرده را تعویض کرد.

برای نرده های فلزی ، پله ها باید روی پله ها سوراخ شوند ، که ممکن است باعث شکستن پله ها شود.

 کاربردها و کاربردهای نرده های استیل

حفاظت منجر به ایمنی بیشتر در محیط می شود و می تواند در ساختمانهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد و امنیت محیطی را تا حد قابل قبولی افزایش دهد. حفاظت از فولاد مقاومت بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی بیند و آسیب نمی بیند ، بنابراین بسیاری از کاربردهای محافظت از فولاد را می توان در نظر گرفت. به طور کلی ، محافظت از فولاد در هر ساختمان و برج استفاده می شود که امنیت از اولویت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال ، بانک ها ، شرکت ها ، شهرداری ها و سایر ساختمان های دولتی و غیردولتی که امنیت در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است ، به منظور جلوگیری از نشت اطلاعات و سرقت ، از امنیت فولاد برای ایمنی بیشتر استفاده می شود.

 آلیاژهای مورد استفاده برای محافظت از فولاد نیز بسیار مرغوب بوده و می توانند علاوه بر سقوط احتمالی افراد ، در مناطقی مانند بالکن ، در و پنجره مورد استفاده قرار گیرند تا از ورود اجباری برخی افراد جلوگیری کرده و در نتیجه ایمنی بیشتری را تضمین کنند.

Comments

Popular posts from this blog

نورپردازی نما

سینک گرانیتی؛ راهنمای کامل قبل از خرید

جک سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟