مضرات سیستم های گرمایش از کف چیست؟

امروزه چندین سیستم برای گرمایش ساختمان وجود دارد که هرکدام معایب خاص خود را دارند. سیستم های گرمایش از کف یکی از تمیزترین سیستم های گرمایشی است که محیط را بدون آلودگی و دود گرم می کند. اما این سیستم های گرمایشی مانند سایر سیستم های گرمایشی معایبی دارند. اینها معایب گرمایش از کف است:

زمان گرم شدن بالا

سیستم های گرمایش از کف برای جلوگیری از برخورد به کف (به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به کف ساختمان) به آرامی به دمای 35 درجه سانتی گراد می رسند (دمای ایده آل متناسب با دمای بدن). بدین ترتیب در ابتدای فصل سرما با شروع کار این سیستم ها ، گرما با دمای 20 درجه سانتیگراد شروع می شود و هر 12 ساعت 5 درجه به دما اضافه می شود. بنابراین ، دما در 36 ساعت در نظر گرفته می شود. این 36 ساعت زمان انتظار برای گرم شدن تا دمای مناسب یکی از اولین معایب گرمایش از کف است.

نیاز به سیستم های گرمایشی کمکی در مناطق سردسیر

از دیگر معایب گرمایش از کف ، نیاز به سیستم های گرمایشی کمکی در کنار آنهاست. در مناطق بسیار سرد ، گرمایش از کف توانایی گرم کردن محیط تا دمای مناسب را ندارد و باید از سیستم های کمکی مانند شومینه ، بخاری و ... استفاده کرد ، اما این امر در مورد ویلا و خانه های بزرگ صادق است.

 

سرما یا گرمای شدید

از دیگر معایب گرمایش از کف ، ایجاد هوای سرد یا بسیار گرم است که در صورت نشت یا خرابی سیستم رخ می دهد.

 بازسازی دشوار

یکی از مهمترین معایب گرمایش از کف ، بازسازی دشوار این سیستم ها است. در صورت نشت یا خرابی سیستم گرمایش از کف ، باید تمام کف آن برداشته شود که بسیار گران و دشوار خواهد بود.

 از دست دادن انرژی

اتلاف انرژی نیز از ضررهای گرمایش از کف است. وقتی سیستم گرمایش از کف به هر دلیلی خاموش شود ، برای روشن شدن مجدد آن زمان و انرژی زیادی لازم است و همچنین اگر عایق به درستی انجام نشود ، انرژی را هدر می دهد. به عنوان مثال در آپارتمان ها گرما از گرما از کف به طبقه همکف می رود یا از طریق دیوارها هدر می رود.

هزینه نصب بالا

از دیگر معایب گرمایش از کف ، هزینه بالای نصب است. این سیستم ها برای نصب و پیاده سازی به مواد زیادی احتیاج دارند (به اندازه فضای کف ساختمان) که این امر باعث گران شدن سیستم های گرمایش از کف می شود. هرچه مساحت ساختمان بزرگتر باشد ، از مصالح بیشتری استفاده خواهد شد و بنابراین ، پول بیشتری باید پرداخت شود.

 هزینه تعویض بسیار بالا

یکی از مهمترین معایب گرمایش از کف ، هزینه بسیار بالای تعویض سیستم گرمایشی است. اگر بخواهیم سیستم گرمایش در ساختمانهای خود را با گرمایش از کف جایگزین کنیم ، هزینه های زیادی را متحمل خواهیم شد ، زیرا برای نصب سیستم گرمایش از کف ، پوشاندن کامل کف در ساختمان ضروری است ، بنابراین بسیار دشوار است و گران. توصیه می شود قبل از مرحله کف سازی ، در مورد ساخت این سیستم های گرمایشی تصمیم گیری شود.

 پوشش کف قبل از نصب سیستم گرمایش از کف

لوله کشی ، لوله های گاز ، و همچنین سیم کشی برق و تلفن ، که در کف ساختمان قرار داده شده است ، باید قبل از نصب سیستم گرمایش از کف ، کاملا با ملات سیمان پوشانده شود تا یک سطح کاملا صاف ایجاد شود که می تواند به عنوان کف زیرین استاندارد استفاده شود سیستم گرمایش. سیستم نصب صحیح این فرآیند یکی از معایب سیستم گرمایش از کف است ، اما با استفاده صحیح از بتن فوم ، سنگ پوکه و کف می توان این مشکل را برطرف کرد.

کف ساختمان تغییر نکرده است

یکی از معایب گرمایش از کف ، تغییر نکردن کف ساختمان است. در ساختمانهای امروزی ، کلیه لوله های آب و گاز و خطوط برق و تلفن از کف ساختمان عبور می کنند. این سیستم های لوله کشی و سیم کشی ممکن است مشکلاتی داشته و نیاز به تعمیر داشته باشند.با وجود گرمایش کف ، تعویض کف و انجام تعمیرات ساختمان بسیار دشوار به نظر می رسد.

 احتمال نشتی لوله های گرمایش در کف آبی

یکی از معایب گرمایش از کف این است که ممکن است در لوله های این سیستم ها نشتی رخ دهد ، در 

مصرف زیاد انرژی سیستم گرمایش از کف زمین

سیستم گرمایش از کف کف بسیار سریع و آسان نصب می شود ، نیازی به بسته بندی و لوله نیست ، بنابراین سیستم نشت نمی کند. با این وجود هزینه های بالای مصرف برق ایران باعث کاهش نصب و اجرای این سیستم ها شده است. مصرف زیاد برق در این سیستم یکی از بزرگترین و مهمترین نقایص گرمایش کف برقی است. در کشور ما هزینه برق نسبت به سایر منابع انرژی گران است ، بنابراین سیستم های الکتریکی گرمایش از کف بسیار گران خواهد بود. همانطور که می دانید مصرف زیاد برق در اوایل صبح (ساعات اوج مصرف) شب توصیه نمی شود. بنابراین ، در ایران ، بیشتر سیستم های گرمایش از کف کف آبی هستند.صورت نصب نامناسب ، نشتی ایجاد می شود که مشکلی در گرمایش از کف وجود ندارد. 

Comments

Popular posts from this blog

نورپردازی نما

سینک گرانیتی؛ راهنمای کامل قبل از خرید

جک سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟