معرفی میلگرد ادکا(Etka)

تیرها در آرماتور بتن یا در فلنج پایین تیرهای فولادی قرار می گیرند. این امر گاهی اوقات باعث می شود تا رفت ها فضای کافی برای نشستن نداشته باشند. بنابراین این امکان وجود دارد که آنها در حین عملیات اجرایی مانند بتن ریزی و حتی انتقال افراد بیرون بیایند.

اکنون ، برای حل این مشکل ، از تقویت کننده ای به نام Adka یا Etka استفاده می شود. محل استفاده از این تقویت کننده ها در قسمتی است که تیر به تیر متصل می شود. Adka باید همراه با جوشکاری تیر به فلنج پایین باشد. از نظر ظاهری ، شکل این زره شبیه گردن اردک است. میله های تقویت کننده Edka از ویژگی هایی مانند قابلیت اتصال به هر تیر و قابلیت خم شدن تا 180 درجه برخوردار است.

مزایای Adka Rebar

سقف را تقویت می کند و با تیر ترک نمی خورد.

با شکستن سازه ، سقف به طور کامل فرو نمی ریزد.

ارتفاع سقف را کاهش دهید.

بار روی میلگردهای اصلی را کاهش می دهد.

دامنه ارتعاشات را کاهش می دهد.

میلگرد لحظه ای منفی

علاوه بر میلگرد Adka ، میلگرد منفی منفی نیز یکی از تقویت کننده های پرکاربرد در سقف های تیرچه بلوک است. به طور کلی ، در طراحی تیرچه بلوک ، تیرچه ها دارای یک دهانه واحد هستند و مقدار لنگر آنها صفر است. اما در عمل اینگونه نیست و به دلیل یکپارچگی دال سقف بتونی ، مقداری لنگر منفی در دال ایجاد می شود.

بنابراین ، برای حفظ این لنگر منفی ، باید تنظیماتی انجام شود. این تنظیمات باید انجام شود تا تیرهای انتهای اتصالات بتوانند لنگر منفی را پشتیبانی کنند. بنابراین ، از آرماتورهای کوچک در بالای دال سقف بتونی و بین دو دهانه مجاور استفاده می شود. این میله های تقویت کننده نیروی کششی ایجاد شده توسط لنگر منفی در بالای دال را خنثی می کنند.

 از مزایای استفاده از گشتاور منفی می توان به عدم وجود خروج سقف از تیر ، کاهش بار در میله های اصلی کششی ، جلوگیری از ریزش کامل سقف در صورت پارگی ، کاهش بالا آمدن سقف و کاهش اشاره کرد. در دامنه نوسانات.

 از آنجا که در آغاز و انتهای تیر از تقویت کننده گشتاور منفی استفاده می شود ، نام تیر نیز شامل می شود. میله های لحظه ای منفی مانند میله های Edka روی هر تیر قرار می گیرند. آرماتور گشتاور منفی دارای حداقل خم 90 درجه است.

 مقایسه گشتاور منفی و تقویت کننده Edka

استفاده از تقویت کننده گشتاور منفی در همه موارد ضروری است ، اما در مواردی که مقاومت برشی انتهای تیرچه ناکافی باشد ، از تقویت Edka استفاده می شود.

تقویت کننده آدکا برای جلوگیری از ترک برش استفاده می شود. این از میله تقویت کننده گشتاور منفی برای خنثی سازی نیروی کششی تولید شده توسط لنگر منفی در بالای دال استفاده می کند. بنابراین ، باید مراقب باشیم که عملکرد هر دو را اشتباه نگیریم.

نقاط تحریک مورد نیاز برای شیرهای Edka و گشتاور منفی

از اهمیت ویژه ای رعایت نقاط تحریک هنگام استفاده از شیرهای Edka برخوردار است که مهمترین آنها در زیر شرح داده شده است.

 اول از همه ، شما باید بدانید که از آرماتور Edka برای جلوگیری از ترک برش استفاده می شود ، که نوعی تقویت کننده برشی است. برای استفاده از آرماتور Adka باید حداقل 12 سانتی متر از آرماتور کشیده شده به داخل تکیه گاه بیرون زده باشد. در غیر این صورت ، این آرماتور باید با مقطعی برابر با سطح مقطع آرماتور کششی و با دهانه کافی در انتهای تیر نصب شود.

آرماتورهای منفی باید بر روی یک تکیه گاه با لنگر خم 15٪ در وسط دهانه نصب شوند. اگر یک پشتیبانی متوسط ​​باشد ، براساس حداکثر انحراف لنگر بازشو کناری محاسبه می شود.

به طور کلی فرض بر این است که تیرها دارای دو انتهای مفصلی هستند. با این حال ، همیشه یک لنگرگاه منفی در یک تیر وجود دارد. استفاده از تقویت کننده منفی می تواند لنگر منفی ایجاد شده در تیر را خنثی کند.

از آنجا که هر دو انتهای تیر در کشش است ، استفاده از تقویت گشتاور منفی مهم و ضروری است.


Comments

Popular posts from this blog

نورپردازی نما

سینک گرانیتی؛ راهنمای کامل قبل از خرید

جک سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟